1)هادی با صدور احکامی، علی محسن الأحمر را به سمت معاون رئیس جمهور و احمد بن دغر را به سمت نخست وزیر و خالد بحاح را به سمت مشاور خود تعیین کرد.
هادی در حکم عزل بحاح، همه شکستهای اقتصادی، خدماتی و امنیتی تیم خود را به گردن بحاح انداخته است. خالد بحاح با انصارالله روابط خصمانه ای نداشت و به امارات نزدیک بود.
احمد بن دغر نایب رئیس حزب الموتمر است که از ابتدای جنگ به ریاض رفت و به هادی پیوست. علی محسن دشمن شماره یک انصارالله محسوب می شود.
2) نیروهای انصارالله مدیریت الوازعیة در غرب تعز را پس گرفتند. همچنین نیروهای انصارالله در منطقه کرش لحج پیشروی داشته اند.
3) نیروهای هادی وارد مدیریت الغیل در استان الجوف شده و به مرزهای أرحب و حرف سفیان رسیده‌اند.
4) آتش بس در مرزهای صعده و عربستان (الربوعة و الخوبة)، چندین بار شکسته شده ولی با تلاش قبایل مرزی دوباره برقرار شده است.
پیربداغی
ـــــــــــــــــــــ
تحلیل :
دیشب با حکم هادی، خالد بحاح برکنار شد و به جای او احمد بن دغر منصوب شده...
با انتصابات جدید، فرصتهای گفتگو و تفاهم میان یمنی ها کاهش پیدا می کند.
تعیین علی محسن به عنوان معاون رئیس جمهور نشون میده عربستان (و هادی) قصد دارند تا خلع سلاح انصارالله و حذف صالح به جنگ ادامه دهند.

انصارالله هر چه در جبهه ی صنعاء و جوف نا کام بوده و عقب نشینی داشته در جبهه های دیگه مثل میدی و تعز و کرش موفقیت کسب کرده.
اتفاقات اخیر به همراه برکناری خالد بحاح از سمت معاونت هادی و انتصاب محسن الاحمر(برادر ناتنی علی عبدالله صالح و دشمن شماره ی یک انصارالله) که یک نظامی است، نشاندهنده آن است که هادی نه تنها قصد ندارد، مشکلات یمن را از طریق سیاسی حل کند بلکه با قرار دادن زبده ترین نیروها و بهترین تجهیزاتش در جبهه ی مارب، جوف صنعاء قصد دارد، حداقل تا اشغال صنعاء به این جنگ ویران کننده ادامه دهد. حتی به قیمت از دست دادن شهر هایی مثل تعز و باب المندب و حتی نزدیک تر شدن انصارالله به عدن در جبهه ی کرش،
زیرا او میداند در اختیار داشتن صنعاء در فردای آتش بس تعیین کننده خواهد بود.
با وجودیکه این سناریو کمی بلند پروازانه به نظر میرسد اما اختلافات داخلی بین انصارالله و صالح می تواند به این ایده ی بلند پروازانه جامه ی عمل بپوشاند.بنابراین درصورتی که انصارالله و صالح نخواهند بازنده ی این کشمکش باشند باید اختلافات داخلی را کنار گذاشته و با تقسیم وظایف، نسبت به یکپارچه سازی فرماندهی نیروهای مدافع پایتخت در اسرع وقت اقدام نمایند.